مکاترونیک
وبلاگ avr

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 7
بازدید کل : 1192
تعداد مطالب : 20
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


هوش مصنوعی یا هوش ماشینی را باید عرصهٔ پهناور تلاقی و ملاقات بسیاری از دانش‌ها، علوم، و فنون قدیم و جدید دانست. ریشه‌ها و ایده‌های اصلی آن را باید در فلسفه، زبان‌شناسی، ریاضیات، روان‌شناسی، نورولوژی، و فیزیولوژی جست وجو کرد و کاربردهای گوناگون و فراوانی در علوم رایانه، علوم مهندسی، علوم زیست‌شناسی و پزشکی، علوم ارتباطات و بسیاری از علوم دیگر دارد. هوش مصنوعی در علم پزشکیامروزه به دليل گسترش دانش و پيچيده تر شدن فرآیند تصمیم گیری، استفاده از سيستم هاي اطلاعاتي به خصوص سيستم هاي در حمايت ازArtificial Intelligence هوش مصنوعي تصميم گيري اهميت بيشتري يافته است .


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:, توسط Sprit

برای دانلود نرم افزار بسکام روی لینک زیر کلیک کنید.

کامپایلر Bascom AVR 2.0.7.3


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 28 بهمن 1391برچسب:, توسط Sprit

بسکام (BASCOM) نرم‌افزاری است برای برنامه نویسی و طراحی مدارات الکترونیکی بر اساس میکروکنترلرها با استفاده از زبان برنامه نویسی بیسیک که توسط مارک آلبرتز برنامه نویسی و توسعه داده می شود.

با این نرم‌افزار می توان با استفاده از آی سیهای خانواده AVR و MCS-8051 مدارات پیشرفته و قابل انعطاف ایجاد کرد. غیر از این نرم‌افزار، نرم‌افزارهای دیگری نیز برای برنامه نویسی این آی سی‌ها وجود دارد که البته با توجه به قدرت، آسانی و انعطاف پذیری فوق العاده این نرم‌افزار مخصوصاً در سطح آماتوری بسیار مورد توجه قرار گرفته است.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 28 بهمن 1391برچسب:bascom,بسکام, توسط Sprit

www.picpars.com تیونر دیجیتال برای امواج AM-FM با استفاده از آیسی Si4734-35 363

آی سی Si4734/35 اولین ای سی دیجیتال cmos گیرنده امواج رادیویی AM/FM/SW/LW میباشد که کلیه ادوات و بخش های لازم برای پردازش امواج رادیویی از انتن تا خروجی صدا را در خود دارد. با استفاده از این ای سی و حداقل قطعات جانبی موردنیاز میتوانید رادیوی دیجیتالی با قابلیت کنترل با میکروکنترلر را با حجم بسیار کوچکی در ابعاد ۲۰ میلیمتر مربع (بدون احتساب آنتن وفیش انتن) را داشته باشید.


ادامه مطلب

www.picpars.com سنسور لیزری فاصله یاب UBG-04LX-F01 362

سنسور UBG-04LX-F01 یک سنسور فاصله یاب لیزری میباشد که قادر به تشخیص وشناسایی وجود اجسام از فاصله ۶ سانتی متر الی ۴ متر در محدوده ی زاویه ی ۲۴۰ درجه روبروی سنسور میباشد. از ویژگی های بارز این سنسور رابط کاربری برای انتقال اطلاعات به دو صورت usb و rs232 است که با استفاده از پروتکل سریال براحتی می میتوانید از طریق میکرو کنترلر ها با این سنسور ارتباط برقرار کنید.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:فاصله یاب لیزری, توسط Sprit

MCP4131پتاسیومتر دیجیتال با پروتکل spi

www.picpars.com MCP4131 پتاسیومتر دیجیتال با پروتکل spi 361

آی سی MCP4131 یک پتانسیومتر دیجیتال حافظه دار با قابلیت کنترل از طریق رابط spi توسط میکر کنترلر ها (AVR و… ) میباشد که توسط شرکت میکروچیپ ساخته شده است. همانطور که دیده اید در بسیاری از دستگاه ها از جمله تقویت کننده ها ، دیمر ،انواع پخش ها و….. از پتانسیومتر و یا رئوستا استفاده میشود که باچرخاندن پیچ ولوم ان ، مقدار مقاومت ان تغییر میکند و در نتیجه مقدار صدا یا نور و … تغییر میکند.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:پتانسیومتر دیجیتال,پتانسیومتر دیجیتال mcp4131,mcp4131, توسط Sprit

Atmega16 ساخت شرکت Atmel است.

این نوع دارای 40 پایه می باشد که 32 عدد از آنها مربوط به portهای A,B,C,D هستند و بقیه برای vcc,gnd و غیره می باشد.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:, توسط Sprit

 AVR خانواده‌ یکی از گونه‌های ریزکنترل‌گر هایی است که شرکت اتملl، روانه بازار الکترونیک کرده است این ریزکنترل‌گرهای هشت بیتی به دلیل قابلیت برنامه نویسی توسط کامپایلر زبان‌های برنامه نویسی سطح بالا، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند. این ریزکنترل‌گرها از معماری RISC برخوردار اند و شرکت اتمل کوشیده با استفاده از معماری پیشرفته و دستورات بهینه، حجم کد تولید شده را کم و سرعت اجرای برنامه را بالا ببرد. یکی از مشخصات این نوع ریزکنترل‌گرها دارا بودن ۳۲ ثبات همه منظوره است. همچنین در این ریزکنترل‌گرها، از حافظه‌های کم مصرف و غیر فرار FLASH و EEPROM استفاده می‌شود.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, توسط Sprit
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :